Sprawne i skuteczne wdrażanie Lokalnej Strategii Rozwoju Partnerstwa Dorzecze Słupi na lata 2021 – 2027 dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS+, EFRR i EFRROW
Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Dorzecze Słupi to Stowarzyszenie, które powstało na bazie doświadczeń Fundacji Partnerstwo Dorzecze Słupi odpowiedzialnej za realizację Lokalnej Strategii Rozwoju w latach 2007-2013. W wyniku zmian w realizacji podejścia programu LEADER to Stowarzyszenie LGD PDS będzie realizować nową Lokalną Strategię Rozwoju w ramach perspektyw finansowej 2014-2020. W skład LGD PDS wchodzi 13 gmin z dwóch powiatów: bytowskiego i słupskiego. Obszar ten zamieszkuje 105 tys. mieszkańców. Wśród członków LGD są przedstawiciele sektora publicznego – samorządy lokalne i podmioty od nich zależne, przedstawiciele sektora społecznego – lokalne organizacje pozarządowe i przedstawiciele sektora gospodarczego – firmy, w tym osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz rolniczą.
Najwyższą władzą Stowarzyszenia LGD PDS jest Zebranie Delegatów, które liczy 38 osób. Organem wykonawczym LGD PDS jest Zarząd, składający się z 5 osób. Stowarzyszenie posiada również 3-osobową Komisję Rewizyjną. Organem, który odpowiada za wybór projektów do dofinansowania jest Rada LGD, do której wybrano 15 osób reprezentujących wszystkie trzy sektory oraz obszar każdej gminy objętej działaniem LGD.
Podstawowym warunkiem przystąpienia do Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Partnerstwo Dorzecze Słupi jest złożenie Deklaracji Członkowskiej, na podstawie której Zarząd podejmuje uchwałę o przyjęciu do Stowarzyszenia oraz opłacanie rocznych składek członkowskich w wysokości:
Mapa obszaru działania LGD PDS